maandag 17 mei 2010

Who needs a soap...I've got a balcon

heerlijk rustig middagje voel me lekker en heb Tom naast me,kortom ben gelukkig.
met mijn gehele pak dubbel-frisss ananas-mango(waar ze verdorie nog steeds geen light versie van hebben) zonder glas, drink m toch helemaal leeg.Zit ik een beetje om me heen te kijken, even werd mijn 'happy mood'op de proef gesteld om dat er 3 zeg ca 14 jarige jongentjes de schommels aan het slopen waren en ik op mijn meest vriendelijk (met toch mijn amsterdamse roots in mijn stem) manier vroeg of ze daar mee op wilde houden..waarop er 1 heel stoer zei 'we doen toch niets' en op dat moment het stoeltje van de schommel tegen zijn achterhoofd krijgt, omdat ie hem zelf richting de hemel had gemikt. I'll rest my case...

rust terug..toch zeker 5 hele minuten lang..

vanuit een deur komt de eigenaar van de sigarenzaak zijn winkel uit rennen (de achterdeur, want anders zou ik het niet gezien hebben..ha ha)De gevel reinigers zijn buiten aan het werk en geloof me water en gevel zand is geen grappige combinatie, zeker niet als het op de grond ligt en het water opgedroogd is..krijg je van die sliding-situaties,tenminste ik dan.
mijn sigaren buurman, die normaal altijd heel vriendelijk en lief is , en vol liefde altijd over zijn kat verteld, was nu bezeten van de duivel, en dit richting de 2 mannen op de trappen..die dit niet hoorde en rustig doorgingen met hun werk, evil- posest buurman werd roder en roder 'wel godverdomme negeer je me nou of doe je gewoon alsof je doof bent'waarop 1 vd mannen zijn watermachine-ding uit zette en terug riep "hey man we doen gewoon ons werk, buurtje opknappen enzo". het geval was dat de vloeistof en prut regelrecht zijn winkel inliep via het raam.. "Vanmorgen heb ik speciaal mijn winkel gesloten gehouden zodat jullie je werk kunnen doen, dat was de afspraak!"
slimme opmerking buurman..ik had hem door..gevel meneer niet.. maar hij is elke maandag-ochtend altijd gesloten, net als de rest van de 200 winkels hier.
Uurtje later, sigaretten bij hem gehaald en was nog steeds druk met de gemeente aan het bellen, met op de achtergrond de fluitende gevel- mannen.
maar oke, balkontijd dus, buurman en buurvrouw krijgen ruzie, zo luid dat ik er bijna een onderdeel van ben.
hij: kan je me niet gewoon met rust laten ipv achter me aan te lopen.
zij: nee want je luistert niet wat ik wil zeggen, dus loop ik achter je aan.
hij: dan ga ik toch gewoon even helemaal weg.
zij: je moet gewoon luisteren.
hij: [beng] deur.
zij: RUND!
hij: (na de deur weer open gedaan te hebben)
JA! je moeder!
auuwww..denk ik bij mezelf als ie heel slim is, gaat nu heel hard lopen en even paar uurtjes wachten op zijn retour.
terug naar mijn dubbel frisss.. rust ..hoop ik.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten