woensdag 19 mei 2010

Kaakpijn na kies trekken..weer een ervaring rijker

Vorige week woensdag 2 kiezen laten trekken..eitje dacht ik nog.
Ik had een jaar ervoor er ook 1 weg laten halen en had toen nergens last vast , dus na 2 dagen de Brufen van 600mg ook lekker links laten liggen..met een beetje spanning (ziekenhuis is sowieso niet zo mijn ding) Maar oke, daar gingen we. Eerste kies die naar mijn gevoel vervelend lag, hop eruit niets aan de hand en toen de 2e. Die was wat vervelender, zelfs zo vervelend dat ik met de hand van assistente onder mijn kin zat en met mijn hoofd onder spanning tegen de buik van de kaakchirurg..tja.. maar na een flinke kracht was de kies moe gaf het op en verliet mijn mond.
Weg hier, op naar de apotheek, zei meteen tegen de apothekers dame dat ik aan 10 zakjes wel genoeg had, ik had immers de zakjes van vorige keer nog liggen. geschokt was ik wel toen ik hoorde dat ik voor 20 zakjes Brufen vorig jaar MINDER betaalde dan 10 zakjes nu. Maar dat terzijde. Ik ging naar huis, en toen de verdoving uit begon te werken dacht ik wel al meteen, goh was het vorige keer ook zooo pijnlijk..toch niet veel aandacht aan gegeven, gaat vanzelf wel over. Jammer genoeg liep dit anders en met de dagen werd het erger en erger, constante pijn in mijn kaak.
Alsof ik drie flinke trappen tegen mijn kaak gehad had. Heb de maandag toch maar even de chirurg gebeld, ik begon mijn mijn telefoon als eerste met 'ik kom niet langs hoor, bel enkel voor advies' Het idee alleen al dat iemand met wat voor toestanden dan ook in mijn mond ging zitten. De dame gaf me advies wat ik zelf ook al dagen deed , spoelen, schoenhouden, kauwen op een gaasje doordrengt met mondwater..(kauwen..zei ze kauwen??) Ik kon niet eens kauwen aan die kant..het idee alleen al...'ja mevr bedankt voor het advies' Mijn vriend er uiteindelijk op uit gestuurd naar de apotheek. Een spuitje te halen , om het extra te reinigen, mondspoeling (fles nr 2 al ondertussen) En een spulletje om een beetje te verdoven (lidocaine) dat hielp een beetje (kwartier om precies te zijn) maar verlichte het wel even. Na weer een avond/nacht weer met zo'n pijn te hebben rond gelopen. Vandaag toch maar gebeld, dit kon niet verder. wat een pijn! Afspraak gemaakt en kon meteen terecht. Vriendinnetje mee,zo bang was ik, vriend lief zat in Den Haag, wilde terug komen maar praktisch was dat niet, gelukkig ging suus met mijn mee.
Zeer knappe chirurg stond mij te woord. (jammer vd Crocs)Die zei ik ga even kijken. Ik zei meteen , ja kijken he?! niet aankomen!
Een grote lade achter me ging open, waar anesthesie opstond, Ik zei wat pak je??? Een spiegeltje... oh oke.. Na een grondige blik, zei hij ziet er mooi uit, goed verzorgd , ja dat kon ook niet anders, na 1,5 liter mond spoeling en zeg een halve liter water met zout oplossing. In zes dagen tijd. Al gauw kwam de conclusie. Ik heb een hevige kaak reactie, na wat verdere info, dit kan erger aanvoelen dan een ontsteking. Je kaak reageert op het feit dat er wat weg gehaald is en is bezig om nieuw bot aan te maken. Nooit geweten... weer een ervaring rijker. Nu paracetamol met cod. en naproxen samen in nemen en sinds dagen heb ik geen last meer! halleluja! Dus mensen ga als je echt pijn hebt terug.. echt ze houden rekening met je angst, en des te eerder ben je er af.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten