maandag 17 mei 2010

24-1-09 Mijn slapeloze nacht

Tja zit je dan midden in de nacht, op een bank.

Ben mijn bed (gert z’n bed) maar uit gegaan, heb ooit eens gehoord je bed uit te gaan als je de slaap niet kunt vatten, het plaid en ik beginnen al aardig vrienden te worden, zijn kwaliteit wordt gewaardeerd en ik krijg het al warmer.

Maar waarom kan ik niet slapen, mijn lichaam wil even niet op 1 lijn zitten met mijn verstand daar ben ik in ieder geval al achter, het schiet op..zou je denken.. Mijn lichaam is moe maar mijn hoofd zeg ‘kom we gaan nog even door’ hij ligt nu op voorsprong…

Wat .. Ja Wat is het dat me dan bezighoudt , ik heb geen problemen of verdriet , enkel dat ik mijn heupje best nu met een cirkelzaag gruwelijk eraf zou willen halen , maar dat terzijde .
Vele dingen blijkt, als je 20 minuten terug denkt van alles wat door mijn hoofd heeft rondgewandeld.

Deborah die eigenlijk gewoon nog de griep heeft maar ja ze is mams van 3 (knappe) mannetjes, incl man die het ook te pakken heeft, maar ja nogmaals deb is mams en mams zijn nooit ziek.
Hoe ouder ik aan het worden ben hoe meer ik mijn ouders waardeer.. Mama’s zijn nooit ziek.

Gian, die haar vriend voor 6 mnd in Aruba zit en zij hem nu ontzettend mist..waarom is er altijd een vertrek bij nodig om te beseffen hoe veel iemand eigenlijk voor je betekend, dat meisje ligt nu ook waarschijnlijk te draaien in bed.

Ik lag een uur geleden ’gewoon’ in bed, en las een verhaal over een meisje die haar hond vermoord was, dat kan ik dan ook niet helemaal los laten , ik ben zo blij met mijn Tom en daarom dat het me zo raakt, dieren zijn onschuldig, de mens maakt ze tot wie ze zijn en worden.
(Volgens mijn vader is dat nou net mis gegaan met Tom, hij kan mijn harige wonder aankijken en zeggen..
Je had zo’n stoere waakhond kunnen worden.. En nu!… lig je op het raamrandje naar buiten te turen en alle vogels uit de buurt de bestuderen.. Nee niet om ze vervolgens te pakken wanneer hij buiten is… nee om met een blik ze aan te kijken van ’waar vliegen jullie heen vandaag’).

Tja en weet je? ik hou ervan! , ik kan genieten van hoe ie met zijn knuffel ligt te slapen , en s nachts tegen me aankruipt en dat ik alleen maar kan denken.. Pff ik ben echt gelukkig!

Na het lezen van het verhaal ben ik met mijn hoofd op het kussen beland en denk dan Tom!,
Stom misschien maar dan mis ik hem echt even, (3 kwartier geleden zagen we elkaar nog) dan denk ik , mannetje ligt beneden, alleen! wat ie eigenlijk 7 jaar lang niet gewend is..dus besluit het bed uit te gaan want slapen lukt toch niet.
En ja wat ik verwachtte meneer begroet me bij de deur als of ie me 3 weken niet gezien heeft.. Dus ik zeg 'kom stiekem bij me op de bank liggen',
meneer neemt een jump … én jumpt er vervolgens aan de andere kant vd bank er weer af…
loopt 5 passen en stort neer als een om gezaagde boom..
Zit je dan met je goede gedrag… 'tommellll… je miste me toch?? Ja toch…??' oké onze connecties waren even niet geconnect , zo jammer..
(om het nog iets duidelijker te maken.. Diepe zucht uit tom zijn hele grote kleine lichaam).

En ja denkwerk nr 25, zit me al weken af te vragen waar de inspiratie blijft om mijn hersenspinsels eens rijmlijk op papier te zetten.. En dat lukt maar niet..
Maar daar weet ik het antw op, de vragen des levens, de kronkels in mijn wil van geluk zijn beantwoord en recht getrokken… Conclusie.. ik ben gewoon gelukkig.
Dus hoef niets van me af te schrijven met dikke pen strepen en letters op het papier. Om nog wat extra kracht op mijn gedicht te benadrukken… had dat voor zin.. Niets.. ja resultaat.. Ingedrukt hout op mijn tafel.

Tom draait zich om… ik denk dat het licht van de laptop hem irriteert.. Tja tijd om weer op 1 frequentie te komen met tom.. Ik ga dit lampje dimmen, en mijn kussen zoeken.. Slapen?? Ach.. Verder zoeken naar het knopje
*Cntrl -brain-delete*

1 opmerking: